Let’s meet the crew – final episode
Dit is alweer de laatste ‘Let’s meet the crew’. De afgelopen maanden heb je kennis gemaakt met Brenda, Ronny, Marloes en Fleur. De laatste 5 vragen worden aan Lisette gesteld. Mama van 2 kids en drie dagen aanwezig in de winkel.
- Hoe ben je bij Kids Department terecht gekomen?
Mijn dochter Roos zit bij Brenda’s zoon Kian in de klas. Zij spelen al sinds kleutertijd met elkaar waardoor we meer contact kregen. Omdat het steeds drukker in de winkel werd en Brenda en Ronny ondersteuning nodig hadden, kwam ik een keer per week helpen in de winkel. Dat deed ik naast mijn vaste baan. Omdat ik een marketing achtergrond heb, ben ik steeds meer activiteiten voor Kids Department gaan doen. Dat vond ik zo leuk dat ik mijn baan na bijna 20 jaar heb opgezegd en in ‘het diepe’ ben gesprongen. - Was je bekend in de modewereld?
Totaal niet! Ik heb altijd als marketing communicatie adviseur in de ‘vis’ gewerkt voor het Nederlands Visbureau (de promotie organisatie voor de Nederlandse vissector). Maar daardoor heb ik wel ervaring in styling (van magazines, promotiemateriaal, food- en modellenfotografie etc.), het organiseren van events, online marketing en social media. Ik had wel altijd het gevoel meer met kinderen te willen doen, dus eigenlijk paste Kids Department perfect bij mij. - Wat doe je bij KD?
Structureel schrijf ik de blogs en nieuwsbrieven en houd ik de Facebook pagina bij. Ook onderhoud ik de contacten met bloggers en media en organiseer activiteiten in de winkel.
We zijn nu vooral bezig met de professionalisering en het structureren van de (on- en offline) communicatie activiteiten. We hebben een plan voor dit jaar gemaakt, dat we als houvast gebruiken voor onze marketing. Er is nog aardig wat te doen, maar het is een enorme uitdaging om steeds weer nieuwe acties te bedenken en te werken aan een groei van het bedrijf. Het geeft vooral een kick als je ziet dat sommige dingen werken! - Welke uitdagingen heb je dit jaar nog op het programma staan?
Dit weekend staan we weer op Flavourites. Dit keer in Utrecht. Zo’n beurs vergt altijd veel voorbereiding, maar het is zo leuk om te doen! Ook zijn we aan het brainstormen over een fashion weekend met JustbyManon in de herfst en zijn we natuurlijk alweer bezig met mooie dingen te bedenken voor de laatste maanden van het jaar.
Verder is het voor mij persoonlijk een uitdaging meer kennis op te doen omtrent online marketing. Daarvoor volg ik webinars en trainingen, maar kan ook heel veel van Brenda en Ronny leren. Eigenlijk vullen we elkaar wat dat betreft goed aan. - Wat is de stijl van jouw kids?
Mijn dochter Roos is net 8 en ontwikkelt duidelijk een eigen stijl. Jurken en rokken maken plaats voor stoere broeken en leggings. Zwart vindt ze mooi, maar een Mini Rodini unicorn broekje trekt ze ook net zo makkelijk aan. Als het maar stoer is. Bang Bang Copenhagen en Little 10 Days zijn haar favoriete merken.
Mijn zoon Mart is bijna 13 en heel makkelijk. Vrijwel alles wat ik mee neem voor hem trekt hij aan. Het liefst draagt hij I Dig Denim jeans of de Ashton sweatpants van Molo gecombineerd met een lekkere sweater of shirt van bv. Scotch Shrunk of NuNuNu. Helaas was het gele vest van Molo uit deze zomercollectie geen succes. Toen hij voor Pikachu werd uitgemaakt weigerde hij het vervolgens te dragen!
Dit was alweer de laatste blog in deze serie. Heb je nog vragen aan Brenda, Ronny, Marloes, Fleur of Lisette, stel ze gerust! Dat kan in de winkel, via Instagram of Facebook of de mail!